Kathmandu dag 1 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Kathmandu dag 1 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Kathmandu dag 1

Door: Fen

27 Mei 2014 | Nepal, Kathmandu

Vanmorgen van een uitgebreid ontbijtbuffet genoten. Eindelijk weer yoghurt met muesli en vers fruit, mmm... Daarna gingen we te voet naar de berg met tempel en apen, dat zou maar 40 minuten lopen zijn. Na 2 uur voelde ik m'n arme voeten en was er geen berg met tempel te zien... We gingen wel in de goede richting, want met een -globaal- plattegrondje in de hand vroegen we dat regelmatig. Eigenlijk was het lopen zo erg niet, maar hemel wat een smog/stoflucht zeg! Je zag dat gewoon 'hangen'. Het was ook drukkend warm, het had vannacht geregend en er was onweer voorspeld. Dat hebben we overigens niet gehad hoor.
Gerust bij een eetgelegenheid die er redelijk uitzag en dat ook was. Met wifi, dus nog een paar foto's bijgeplaatst! Omdat de lucht betrok en je toch geen uitzicht vanaf die tempelberg zou hebben, namen we de taxi naar Thamel (centrum met veel winkels en eetgelegenheden) om daar op verzoek van een vriend naar een boek over Kailash te zoeken.
Maar eerst wat rondgekeken en gezocht naar een thangka met Milarepa. De meeste winkels hadden dat niet. De kaart was niet duidelijk en eigenlijk hadden we geen idee waar we ons precies bevonden. Toen stuitten we op Thanka house. Die hadden dus wel meerdere Milarepa's waaronder een oude hele fraaie. De verkoper sprak uitmuntend Engels, was 4 x in Nederland geweest EN al 26 jaar bevriend met prof. Paul v/d Velde! (goede bekende bij o.a. Jewel Heart) Die een paar dagen geleden nog in zijn zaak was geweest, hij liet foto's zien. Wat een klein wereldje zeg, ongelofelijk.
Kortom, wij gingen met 3 thangka's de deur uit, een zeldzame toevalligheid kun je wel stellen. De laatste (Cittamani Tara) echt voor een mooie prijs omdat er weinig vraag naar is ;-). Nou ja, 'de deur uit' ; ze worden nog in brocaat ingelijst, reisklaar gemaakt (in een pvc-koker) en donderdag bij ons hotel afgeleverd.
Daarna heel toepasselijk gegeten bij 'Big-belly' onder het genot van een fles
Everest bier. We willen nog even in de sfeer blijven...

Foto's volgen zodra we ergens voldoende uploadsnelheid hebben!

• 28 Mei 2014 - 09:25

Pa En Ma Lust:

hallo kinders, hebben jullie op de voet gevolgd en waren constant erg blij,dat we toch maar niet mee zijn gegaan.....wat een avontuur!!

Volgende week praten we wel weer verder, ons rest alleen je een heel voorspoedige terugreis te wensen en tot ziens!

Ma en Pa