Drie dagen verder. - Reisverslag uit Nyingchi, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Drie dagen verder. - Reisverslag uit Nyingchi, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Drie dagen verder.

Door: Rob en Fen

06 Mei 2014 | China, Nyingchi

Na twee dagen zonder WiFi hebben we gelegenheid de blog bij te werken.
Zaterdag een mooie rit gehad naar Drigung Til klooster. Een uitgebreide rondleiding gehad. Het uitzicht was schitterend! Na het bezoek aan het klooster zijn wij naar het Guesthouse gegaan. Onze kamer had uitzicht op de dorpsstraat, zodat we het plaatselijk bestaan konden aanschouwen. De vele zwerfhonden vielen ook op, enkele hadden nog jongen.

Zondag zijn wij naar Tidrum Nunnery gereist. De reis was een genot. Door een bergachtig landschap naar de plaats. Deze plaats is bijzonder om een tweetal redenen, namelijk:
- Het vrouwenklooster.
Mooi om te zien en te beleven.
- Warmwater bronnen.
Een omgeving waar je in geneeskrachtig heet water kan poedelen.
Er waren gescheiden baden voor vrouwen, mannen en gemengd.
In de plaats werd heftig gebouwd. Vele toeristen komen voor de warm water bronnen. Het gevolg is dat de knusheid eraf is gegaan.
Nadat wij het plaatsje hadden bezocht hebben we besloten om het bladderen te laten voor het was. We zijn iets terug gereden en hebben een leuk stekje gevonden met ook heet water bronnen. Samen genoten van het bad en de vriendelijke omgeving.

De volgende dag zijn we verder oost Tibet in gegaan. Een mooie rit. Onderweg zagen we nog een gier langs de kant van de weg. Deze fotostop konden we natuurlijk niet overslaan. Hierna via brede dalen naar een pas. Na de pas viel het besluit om door te rijden naar DraktsumTso i.p.v. een tussenstop. Twee overnachtingen aan een schoon geleden meer leek ons wat. Daar aangekomen kregen wij te horen dat voor westelingen geen overnachtings mogelijkheid was :-(. Toch het meer bezocht en het klooster op het eilandje. Het was een feeërieke omgeving, helaas dat wij daar geen dag mochten blijven!
Toen maar verder gereden naar het volgende overnachting stad (Nyingtri). Waar wij in het donker aankwamen. Al met al was het best een zware dag...