Een prachtige rit door de bergen plus een meer - Reisverslag uit Jiangxigou, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Een prachtige rit door de bergen plus een meer - Reisverslag uit Jiangxigou, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Een prachtige rit door de bergen plus een meer

Door: Fen

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2014 | China, Jiangxigou

Vanmorgen om 9 uur weer vertrokken. Mooie route door een wijds besneeuwd berglandschap. Bovenop de pas natuurlijk foto's gemaakt, maar het was ook echt mooi. De zon is echt goed warm, maar de wind koud.
Begin van de middag kwamen we aan bij het Qinghai meer, het grootste en hoogste (3205m) zoutwatermeer van China. Wat natuurlijke ligging betreft een schitterende plek. We moesten door een electronisch bestuurde en fors bewaakte poort om bij het hotel te komen, het gaf een 'compoundgevoel'.
Binnen hoorden we dat we tussen 9 en 10 uur 's avonds moesten douchen, anders was er geen warm water. Nou ja, verder ook niet een aanrader. De gids vertelde dat de regering buitenlandse toeristen probeert te ontmoedigen om hier te komen, omdat het vooral zomers een heel drukke recreatieplek is voor inwoners uit omringende grote steden. Wij hadden vereweg het beste hotel uit de omgeving! Ik zei nog dat ik dat zo sneu vond voor Chinese en andere toeristen, maar daar ging hij niet op in.
Nog iets grappigs; in een eettentje maakte ik een foto van een nieuwsgierige peuter. Dacht dat het een meisje was, want het kindje had een roze truitje aan onder de jas. Toen ik het optilde en naast me op de bank zette (oma en moeder vonden alles prima) zag ik een piemeltje uit de broek hangen! Toen viel het me op dat alle peuters een gat in het kruis van hun broek hebben! Wel efficiënt, pampers zijn er niet of niet te betalen.
Nou, morgen 10 uur(!) In de auto naar Golmud. Ik ga maar eens gauw douchen, hopen dat er nog wat warm water over is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Jiangxigou

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 12512

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 30 Mei 2014

Reis door China

Landen bezocht: