Toch weer in de sneeuw gelopen - Reisverslag uit Xining, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Toch weer in de sneeuw gelopen - Reisverslag uit Xining, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Toch weer in de sneeuw gelopen

Door: Fen

21 April 2014 | China, Xining

Na een slopende maar wel voorspoedig reis kwamen we aan op vliegveld Xining. Daar stond de gids ons vrolijk lachend op te wachten. Toen de bagage en wij in de auto zaten, vertelde hij dat we eerst een klooster gingen bezoeken. We vonden dat wel raar, maar ja toe maar. Bij het klooster aangekomen sneeuwde het (!) wat wel een mysterieuze sfeer gaf. Zie foto.
In het hotel met de gids gegeten. Vanmorgen zo lang geslapen (12 uur) dat we het ontbijt misliepen. Dat heb je met die tijdsverschillen; het is hier nu 20.45 uur en bij jullie 13.45 uur. Net gegeten, foute keuze helaas. Ze verwerken hier echt de hele kip en dienen dat in kleine stukjes prachtig op. Van het andere gerecht wil ik niet eens meer weten wat het was, maar Rob at er gelukkig flink van. Tja, het is ook best een beetje lastig dat niemand in het 4 sterrenhotel Engels spreekt:). Naar een hooggelegen klooster geweest waar Lama Tsongkhapa zijn eerste inwijding heeft gekregen. Super.
Morgen hebben we een 'rustdag' en wandelen we naar een groot klooster vlakbij. Ik heb vanuit de auto al een straat ontdekt met fantastisch werk van koperslagers, ben benieuwd!

• 21 April 2014 - 15:14

Mieke:

Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. Niet al te veel afvragen wat je eet, gewoon alles maar proberen :-) Je hebt de Imodium toch wel mee? Leuk om jullie zo trouwens te kunnen volgen, zal regelmatig even checken. Veel plezier!!! xxxx M.

• 21 April 2014 - 15:20

Lia Peters:

Lieve den en rob
    Wat leuk om jullie te kunnen volgen. Ik volg jullie en krijg plaatjes (herinneringen) het lijkt me prachtig.
    Geniet en relax, je moet wennen aan alles toch?? Liefs Lia

• 21 April 2014 - 16:02

Henk Dolfing:

Leuk om jullie te volgen, veel plezier en geniet er van! En als jullie geruchten horen over Tibet laat me maar weten?!?

• 21 April 2014 - 19:27

Harry:

goede reis in de sneeuw!!

• 21 April 2014 - 19:31

Paula Boon:

Wat een andere, maar prachtige wereld! En hier is het Pasen met gisteren een heerlijk zonnetje. In de tuin gewerkt, Fenneke! Ik wens jullie een hele mooie reis toe! Liefs van Paula

• 21 April 2014 - 22:00

Roland:

Leuk om te lezen. Veel plezier en inspiratie!

• 22 April 2014 - 09:18

Ridi Ooms:

Ja, dan stap je zomaar van de ene wereld in de andere, wat een verschillen!
    Leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen.
    Ik wens jullie vele prachtige, inspirerende en verrijkende ervaringen!
    En ach.... sneeuw hadden we deze winter nog niet gehad, toch?;-)
    Groetjes, Ridi

• 28 April 2014 - 16:05

Dkollenbrander:

Hoi hoi fen en rob,
    Ik zag jullie fantastische reisverslagen pas gisteren toenikbij de spam terecht kwam.
    Daar zaten ze. Helemaal te gek dat jullie zo'n mooie spirituele reis samen kunnen maken.
    Ik ga hier eens breed voor zitten . En wat een mooie verzorde verslagen met fotos.

Ik wens jullie een hele mooie voortzetting van de reis en wat zullen jullie veel te vertellen hebben.
    Pas goed op jezelf en veel groetjes van dortie

• 29 April 2014 - 09:46

Nanja:

Haha ja welkom in China, zelfs in 4sterren hotels zul je het met handen- en voetenwerk moeten uitleggen :p naar mijn ervaring