Thuis. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Thuis. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Thuis.

Door: Rob en Fen

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2014 | Nederland, Nijmegen

De laatste ochtend in Kathmandu besteed aan voorbereiding voor de terugreis en aan een uigebreide massage voor Fen. Fen had afgesproken dat ze voor 2 uur een massage zou krijgen. Hiervoor moest ze om 8:45 uur klaarstaan in de lobby. Ik zelf had een afspraak voor het in ontvangst nemen van de thanka's. Hierna de tas en koffer opnieuw inpakken voor de terugreis. Na een lunch in het hotel werden we opgehaald voor de transfer naar de luchthaven.
Op het viegveld alle benodigde handelingen gedaan om de thuisreis te kunnen aanvaarden. Het aantal securitychecks was groot (driemaal)!!
Na een lange wachttijd in de drukkende warmte konden we aan boord van het vliegtuig dat ons naar New Delhi bracht. Daar bleek het 44 graden te zijn!! Gelukkig was het iets koeler in de terminal. We moesten 7 uur wachten op onze aansluiting naar Zurich. We dachten nog iets te kunnen eten van het overgebleven Nepalese geld, maar we kwamen van een koude kermis thuis. We konden deze roepies niet inwisselen voor Indiase roepies! Na enig onderzoek bleek dat je bij sommige zaken met andere valuta kon betalen. Alleen we hadden niet te veel euro's op zak en er was geen flappentapper!
Gelukkig boodt een fastfood zaak de mogelijkheid om met 'plastic geld' te kunnen betalen. Helaas werden onze bankpassen niet herkend... Gelukkig bracht een creditcard de oplossing, zodat we toch met een diner de tijd konden overbruggen! Vanmorgen om 1:15 uur begon de 8,5 uur durende vlucht naar Europa. Na een vlotte overstap in Zürich waren wij om 9:00 uur op Schiphol. Hierna de trein richting Nijmegen gepakt en om 12:00 uur waren we thuis....

Met de taxi op weg naar de Ayurvedische massage. Altijd een klein beetje spannend om zoiets te krijgen van iemand die je niet kent. Het was warm in de taxi, ik begon alweer te transpireren... Het was ook nog eens druk op de weg dus iets later dan afgesproken arriveerde ik in de 'Tranguillity Spa'. Daar vijf minuten gewacht tot ik me kon omkleden en nog eens vijf minuten wachten op de masseuse. Buiten was iemand aan het werk met een cirkelzaag en er begonnen twee honden te vechten. Ik voelde me niet bepaald 'tranquille'... Maar goed, geduld is een schone zaak en voor mij een levenslange beoefening. Uiteindelijk kwam ze natuurlijk en ging toen vlot aan het werk. Ze was ruim een kop kleiner dan ik, maar had een zeer zekere en ervaren 'touch'. Nu zou je zeggen massage ontspant, maar het was vaak ook pijnlijk. Tot mijn verbazing toch wel masserde ze tenslotte olie met menthol in m'n hoofdhuid! Zou de haargroei stimuleren en een verfrissend effect hebben. Dat had het zeker; ik had een heel 'koud' en tintelend hoofd. Vergelijkbaar met het gebruik van tijgerbalsam. Terug in het hotel liet ik een heel 'geurspoor' na en ben meteen maar onder de douche gegaan...
De terug reis was lang en minder interessant. Het leukste van vliegen blijft nu eenmaal het loskomen van de grond en er weer op landen. De laatste captain zei dat we 65.000 ton wogen. Toch knap dat dat urenlang in de lucht kan blijven!
En wat heerlijk om weer thuis te komen! In tegenstelling tot eerdere keren was ik meteen weer gewend.

  • 30 Mei 2014 - 22:04

    Maurien:

    Welkom thuis!!

  • 30 Mei 2014 - 23:12

    Sari:

    Welkom thuis!!!!!

  • 01 Juni 2014 - 18:56

    Lia Peters:

    Een kaart maar ook nog een mail, wens jullie heel veel plezier met nadenken, nazoeken, terugkijken, vooruitkijken en gewoon ; thuis zijn!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 1555
Totaal aantal bezoekers 12467

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 30 Mei 2014

Reis door China

Landen bezocht: