Nepal. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Nepal. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Nepal.

Door: Rob en Fen

26 Mei 2014 | Nepal, Kathmandu

Afgelopen nacht hebben we onweer gehad. Het gevolg is dat we de hele dag regen hebben gezien of in de wolken zaten. De grensoverschrijding verliep zonder problemen. Door het tijdsverschil tussen China en Nepal (2.5 uur) ging de grenspost pas om 10:00 open. Om lang wachten te vermijden waren we om 8:30 uur al bij de gensovergang. Dus voldoende tijd om de omgeving in je op te nemen. Om eens op je gemak te kijken naar vrachtwagens die van de parkeerplaats af een steile helling op moesten zien te rijden, of hun volgepakte wagen voor een groot deel leeg moesten halen omdat ze controle kregen...
Na de grensovergang werden we opgewacht door een hulp van het reisbureau die ons hielp met de formaliteiten. Dat ging vlot. Hierna naar de auto met chauffeur gebracht. Toen volgde een avontuurlijke rit naar Kathmandu. De weg was in veel minder goede conditie dan aan de Chinese kant. Eindelijk kwam Kathmandu in zicht en werden we bij ons hotel afgezet. Daar werden we opgewacht door de agent van het reisbureau in Kathmandu. Verdere afspraken gemaakt voor de komende dagen.
Nu bijkomen van de reis en plannen maken voor de komende dagen!

Gisteren was ik blij dat het zondag was en wij rond lunchtijd de Friendship Highway afzakten tot in Zangmu. Blij dus omdat het zo stil op de weg was, er viel niets in te halen en er waren vrijwel geen tegenliggers. Want het waren weer indrukwekkende kloven met steile hellingen waar we langs gingen...
In Zangmu zijn de straten ongelooflijk smal en je wilt niet weten hoeveel enorme vrachtwagens er geparkeerd staan/rijden. Het was dus weer een heel gelaveer voordat we bij het hotel waren. Je wilt ook niet weten hoeveel vrachtwagens ik op +/- 10 cm. langs m'n raam heb zien komen. Wonderlijk genoeg gaat het altijd goed!
Tot nu toe was internet overal gratis, maar in dit 4* hotel moet je daarvoor per uur of dag en per apparaat betalen. Gelukkig hebben we tot zover alles 'doorstaan', dus dit hobbeltje ook weer soepeltjes genomen... Vanavond ga ik mezelf lekker verwennen (hoop ik, je weet hier maar nooit) met een 'beef stroganoff'!

De foto's komen later i.v.m. te weinig uploadsnelheid. Misschien morgen als we in Thamel gaan rondkijken. We kunnen wel upgraden, maar kost nog eens 30 euro per dag. Geen goede beurt voor het Shanker hotel.

• 26 Mei 2014 - 13:34

Henk :

Hoi Rob en Fennie,

Voor een lekkere steak kun je naar Thamel in KC resaurant goedkoop enl vaak goed.
    Verder nog een vraag in Thamel zit ook een boekenwinkel Vajra Bookshop en ik ben geïnteresseerd naar de prijs van het boek: The Inner and Outer Paths of Mt. Kailash, door Wolfgang Wollmer
    We hebben via Lene van UD de tip voor dit boek gekregen en het zou pas uit zijn.
    Als jullie tijd hebben zouden jullie willen laten weten wat het kost als het daar gekocht wordt? Als we het via internet bestellen kost het $ 32
    Als het nou echt minder is dan volgt natuurlijk de volgende vraag of jullie nog plek en of gewicht over hebben voor een paar exemplaren. Maar eerst maar eens de prijs.
    In Thamel is op veel plaatsen in restaurants en bars internet gratis. Welk hotel zitten julle?
    Mochten jullie nog tips willen voor Nepal vraag gerust, we weten daar zeker mooie plekjes.
    Met groet en mooi om jullie zo te volgen.

Henk.

• 26 Mei 2014 - 19:32

Mieke:

Maar even het Shanker hotel opgezocht. En dat ziet er wel heel leuk uit! Ben benieuwd of jullie foto's een beetje overeenkomen met de foto's op internet. Nog een paar dagen en dan kunnen jullie weer "normaal" ademhalen. Dat lijkt me idd wel heel vermoeiend daar. Goede reis verder!! xx Mieke