Dag 1 en 2 van de trekking - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 van de trekking - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 van de trekking

Door: Rob

19 Mei 2014 | China, Lhasa

Zondag ging zoals verwacht. We werden opgehaald. De auto lag al vol met materiaal voor de trekking. De kok was ook aanwezig. Onze spullen erbij geladen en op weg naar de eerste camping. Onderweg nog een oudere heer opgepikt. Deze heeft de plek aangewezen waar wij de nacht zouden camperen. Alle spullen uit de auto gehaald en alvast achtergelaten, toen op weg gegaan naar het Ganden klooster complex. Na een uitvoerige rondleiding hebben we nog een rondje (kora) om het complex gelopen en genoten van het uitzicht!
Hierna weer met de auto terug naar de campingplek! Daar aangekomen bleek onze yakdriver daar ook met zijn zoontje. Onze gids en de yakdriver hebben toen het schema van de trekking door genomen. Aan het einde van middag zagen wij het terugbrengen van het vee vanuit de bergen naar de stallen. Dit was een bont spektakel. Het diner was naar ons Westerlingen aangepast en smaakte goed.
De volgende ochtend opgestaan en onze persoonlijke spullen ingepakt. De rugzakken omgehangen en een stuk het dal ingetrokken. We zijn omgeveer 400 meter gestegen naar de volgende campingplek. Van hieruit zou het voor ons en de yaks de volgende dag mogelijk moeten de pas over te gaan. Wij waren iets eerder op de camingplek dan de yaks (eenmalig overigens...) Dus we hebben het gebeuren op de voet kunnen volgende.
De middag was verder ontspannend, lekker in de zon gelegen en na volgegoten te zijn met sweettea en een diner zijn we vroeg naar bed gegaan. 8 uur reeds! Dit mede met het oog op de 850 stijgmeters de volgende dag, maar er was natuurlijk verder ook niets te doen! We slapen nu op 4400 meter.