Voorbereiding trekking. - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Voorbereiding trekking. - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Voorbereiding trekking.

Door: Rob

17 Mei 2014 | China, Lhasa

Vandaag rustig aan gedaan. Dit om spullen om te pakken, zodat onze yaks niet te veel zware spullen hoeven te dragen.
Morgen gaat het beginnen: de trekking over het kloosterpad tussen Ganden en Samye. Om 10:00 worden wij opgehaald en gaan we met de auto naar de eerste overnachtingsplaats. Hier zullen we onze bagage achterlaten en met de auto naar Ganden gaan. Na bezoek aan het Ganden klooster lopen we naar de overnachtingsplaats? Hierover was onze gids niet duidelijk. Misschien was het gewoon ook nog niet duidelijk... Na de overnachting in een tent gaan we de volgende dag echt aan de bak. Dan komen de etappes met de passen (stijgen tot 5225m.)!
Omdat ik verwacht dat we komende dagen geen WiFi hebben, zal de eerste update mogelijk uit Samye komen....

Als techneut kijk ik regelmatig vol verbazing naar het afmonteren van spullen. Ook wat elektriciteit betreft heb ik mooie voorbeelden gezien. Vooral verdeelinrichtingen. Vaak open en bloot. Verlengsnoeren over straat zijn ook interessant...

Het weer is stabiel en wij gaan voor een mooie tocht.
Ook fijne dagen met mooi weer allemaal!

• 20 Mei 2014 - 20:54

Gerie Sandmann:

Hallo Rob en Fennie,

Wat een enerverende ervaringen en hoe anders dan hier in ons 'aangeharkte' en 'overzichtelijke' Nederland(je). Wat een geweldig gevoel moet het zijn om op het dak van de wereld te zijn en voor de tweede keer in de omgeving te zijn waar je al eerder bent geweest en dan de verschillen ziet die zich binnen 10 jaar voltrokken hebben. En Fenneke...houd moed..het komt allemaal goed. Ik hoop dat jullie een fantastische reis hebben verder en weer veilig terugkomen met een 'buidel' vol ervaringen waar je weer jaren op kunt teren!

Alle goeds en dikke kus

GerieXX