Drepung klooster. - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Drepung klooster. - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Drepung klooster.

Door: Rob

16 Mei 2014 | China, Lhasa

Na een stevig (westers) ontbijt in ons hotel, werden we opgehaald voor een bezoek aan het Drepung klooster in de buurt van Lhasa. Strakblauwe lucht!
Wat Fen opviel was dat het klooster veel meer compleet was dan 9 jaar geleden. We zijn 2,5 uur rondgeleid. Vele zalen en diverse scholen van het klooster gezien. Veel impressies opgedaan!
Vanaf het klooster was goed te zien hoe de stad zich uitbreidt. Waar je 9 jaar geleden nog redelijk vrij uitzicht had, wordt er nu rondom het nieuwe treinstation flink gebouwd en hoog ook.
Na terugkeer bij het hotel zijn we gaan lunchen en de rest van de middag gerust en kleine voorbereidingen getroffen voor de geplande trekking. Hierna een goed diner.

Ik heb een rijbewijs, maar ik blij dat ik gereden wordt. De regels zijn er denkelijk wel, maar in de praktijk geldt wie de meeste durf heeft zijn weg kan vervolgen. Twee dingen zijn belangrijk:
- Verkeerslichten worden meestel in acht genomen.
- Je probeert geen levende wezens aan te rijden!!
Vandaag wel twee botsingen gezien...

Antwoorden op enkele vragen:
@Dolf. Het blijven geruchten rondom de Kailash en de datum, de eigenaar van Dunya zei half juli maar ook dat niets vaststaat...
@Ellen. Bij ons was de permit voor de zuidelijke route ook het laatste struikelblok. Lhamo La-Tso is gesloten! Zowel over de weg als een trekking daar naar toe. We wilden graag dit meer willen bezoeken. Maar ja permits :-(

• 16 Mei 2014 - 17:34

Ellen:

Bedankt voor jullie reactie. Jammer dat Lhamo La Tso nog steeds gesloten is. Blijft op mijn lijstje staan. Hopelijk eens ....