Een spannende rit naar Lhasa. - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Een spannende rit naar Lhasa. - Reisverslag uit Lhasa, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Een spannende rit naar Lhasa.

Door: Rob en Fen

29 April 2014 | China, Lhasa

Wat een ontspannend rit moest worden met mooi uizicht, pakte iets anders uit.
's-Avonds trok de lucht niet openen. Na een koude nacht, bleek het gesneeuwd te hebben. We mochten iets later vertrekken wegens vrij maken van de pas. Bij de pas aangekomen bleek zagen wij een Zwitsers lanschap, de weg lag nog onder de sneeuw. Met onze 4x4 toch verder, maar we strandden toch. Na uitgestapt te zijn heeft de chauffeur met kunst en vliegwerk (o.a. keien achter de wielen leggen) de auto toch voorbij de lastige passage weten te krijgen. Hierna de tocht vervolgt. Fen dacht even dat we stranden en de nacht op de pas zouden moeten doorbrengen.
Onderweg nog folklore gezien. Het land werd voor het eerst bewerkt. Mooi versierde Yaks. In het hotel aangekomen leek WiFi het niet te doen, dus daarom deze update vanuit ons lunchcafe (The Tibet Summit).