Een lange rit met weinig zicht - Reisverslag uit Golmud, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu Een lange rit met weinig zicht - Reisverslag uit Golmud, China van Rob-en-Fennie - WaarBenJij.nu

Een lange rit met weinig zicht

Door: Rob en Fen

24 April 2014 | China, Golmud

Vandaag een lange rit gehad door een prachtig gebied.
Helaas werd het vergezicht ontnomen door een zandstorm.
Dus weinig te genieten :-(
Wel veel gezien over de wegbouw. Er wordt nog veel gedaan met de hand.
Je ziet veel groepjes mensen die een taak uitvoeren!
Verder zijn wij nu van chauffeur en gids gewisseld.
Tot de grens van Nepal blijft de gids bij ons.
De eerste indruk is goed.
Morgen gaan we het Tibetaanse plateau op en overnachten wij in guesthouses. Ik weet niet of we daar kunnen beschikken over Internet.

Ik had vannacht hoofdpijn en was vanmorgen misselijk. Na 2 ibruprofen verdween dat, maar ik denk dat zakken (zitten nu op 2800m) zeker meewerkt. Nachtje goed slapen, want morgen gaan we omhoog, zelfs over een pas van 5200 m. De nieuwe gids, ik zal morgen zijn naam eens opschrijven, zei dat ze zuurstof meehadden! Moest meteen aan 'zuustofbars' in Amerika denken, heel trendy. Schijnt verjongend te werken. Jullie kennen me direct niet meer terug:)
Helaas was het warme water op, dus hopen we morgenochtend te kunnen douchen voordat we de rimboe ingaan. Als je denkt dat dit een relaxte trip is vergeet het maar, we moeten om 6.30 uur op want om 8.00 uur op pad.
We gaan wel weer beeldschone dingen zien, dus vooruit dan maar.